404

Сторінку не знайдено

Російські пропагандисти маскувалися під новинний сайт для американських виборців

Російська пропагандистська група маскувалася під незалежне інформаційне видання для «обробки» користувачів соцмереж правих поглядів перед голосуванням.

Група діє з 2016 року, а новий сайт створила у червні 2020 року. Про це повідомило агентство Reuters з посиланням на людей, обізнаних з розслідуванням ФБР.

Власна назва веб-сайту — NAEBC — може бути каламбуром на російське матне висловлювання, яке стосується обдурювання. Лише через чотири місяці існування сайту Reuters пояснило це для англомовної аудиторії.

Американська влада зацікавилася псевдо-ЗМІ під назвою «Новини для американських та європейських громадян» (NAEBC), яким, за версією слідства, керують люди, пов'язані з Агентством Інтернет-досліджень, що базується в Санкт-Петербурзі.

Американські прокурори заявляють, що згадане агентство відіграло ключову роль у впливі Росії на вибори 2016 року на користь Дональда Трампа.

Також у вересні Facebook і Twitter викрили інше фейкове ЗМІ під назвою «Peace Data», вже лівого спрямування. На їхню думку, ним керували люди, пов'язані з російською організацією.

NAEBC та його діяльність свідчать про те, що Росія прагне вплинути на виборців у США напередодні виборів 2020 року й націлилася на обидві сторони політичного спектру.

Веб-сайт NAEBC зосереджувався переважно на політиці США та поточних подіях, публікував статті з консервативних ЗМІ і платив справжнім американським громадянам за статті на політичні проблеми. Потім мережа акаунтів, що видавалася за редакторів та журналістів, просувала статті у соцмережах, зосереджуючись на користувачах правих поглядів.

Теми, які висвітлював NAEBC, варіювалися від нападів на кандидата в президенти від демократів Джо Байдена до критики руху «Чорні життя важливі» (BLM).

Росія неодноразово заперечувала звинувачення у втручанні у вибори. Прес-секретар Кремля Дмитро Пєсков заявив, що він нічого не знає про NAEBC або про фальшивий лівий новинний сайт Peace Data. «Російська держава не займається такою діяльністю», цитує його заяву Reuters.

ФБР відмовилося коментувати повідомлення агентства.

Після того, як Reuters зв’язалося з NAEBC для коментарів, акаунти в соціальних мережах на ім’я Нори Берки та інших співробітників NAEBC видалили всі посилання на веб-сайт зі своїх профілів та деякі попередні публікації.

NAEBC представляє себе як «вільний та незалежний» ЗМІ, що базується в Угорщині та має на меті просувати консервативні та праві думки.

NAEBC працює з кінця червня і створив невелику мережу персоналій у Twitter та LinkedIn. Деякі з них використовували створені комп'ютером фотографії неіснуючих людей. Сайт отримував статті від послідовників та журналістів-фрілансерів.

Facebook заявив, що зупинив одну спробу створити акаунт NAEBC і заблокував доступ до веб-сайту на своїх платформах. Twitter призупинила роботу головного облікового запису NAEBC та облікового запису на ім’я Нори Берки, а також заблокувала адресу веб-сайту NAEBC як «потенційно шкідливе» посилання.

Електронні листи, на які посилається Reuters, нібито показують, що веб-сайт працював так само, як його лівий «колега», Peace Data. Авторам платили від 50 до 75 доларів за статтю, а гроші негайно надсилали через онлайн-переказ.

Нагадаємо, що 30 вересня під час дебатів Байден назвав Трампа «цуциком Путіна».   Натомість президент США пригадав, як син Байдена заробляв мільйони.